INFORMACJA DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZAWARCIE UMOWY NAJMU LOKALU PRZEZNACZONEGO DO REMONTU
Wnioski o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu przez przyszłego najemcę przyjmowane są w okresie jednego miesiąca od daty wywieszenia wykazu lokali do remontu, który może być podawany do publicznej wiadomości raz na 6 miesięcy w Miejskim Zarządzie Budynków Sp. z o.o. w Tarnowie oraz zamieszczany na stronie internetowej Miejskiego Zarządu Budynków.
Osoby ubiegające się o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu muszą złożyć wypełniony wniosek o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu wraz z deklaracją o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie deklaracji oraz oświadczeniem o stanie majątkowym członków gospodarstwa domowego. We wniosku, deklaracji i oświadczeniu o stanie majątkowym uwzględnia się osoby będące członkami gospodarstwa domowego w dniu składania tych dokumentów. Osoba ubiegająca się o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu jest obowiązana do złożenia oświadczenia o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu położonego w Tarnowie lub pobliskiej miejscowości*. W przypadku nie złożenia dokumentów o których mowa powyżej lub jeżeli występuje rażąca dysproporcja między niskimi dochodami wskazanymi w złożonej deklaracji a wykazanym w oświadczeniu stanem majątkowym członków gospodarstwa domowego osoby ubiegającej się o zawarcie umowy najmu odmawia się zawarcia umowy najmu lokalu przeznaczonego do remontu.
O zawarcie umowy najmu lokalu przeznaczonego do remontu mogą ubiegać się osoby, spełniające łącznie następujące warunki:
Uprawnienie do zawarcia umowy najmu lokalu przeznaczonego do remontu przysługuje również osobom, które spełniają łącznie następujące warunki:
Uprawnienie do wynajmu lokalu przeznaczonego do remontu nie przysługuje osobom, które:
Osoby ubiegające się o wynajem lokalu przeznaczonego do remontu we wniosku mogą wskazać jeden adres lokalu mieszkalnego z wykazu.
Maksymalna powierzchnia użytkowa lokalu, która uprawnia do otrzymania przez przyszłego najemcę dodatku mieszkaniowego:
- dla 1 osoby do 45,50m2 - dla 2 osób do 52 m2
- dla 3 osób do 58,50 m2 - dla 4 osób do 71,50 m2
- dla 5 osób do 84,50 m2 - dla 6 osób do 91,00 m2
- dla 7 osób do 97,50 m2 - dla 8 osób do 104,00 m2
- dla 9 osób do 110,50 m2 - dla 10 osób do 117,00 m2
Zarządcą lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Tarnowa jest Miejski Zarząd Budynków Spółka z o.o. w Tarnowie ul. Waryńskiego 9, z którym zawarta zostanie umowa o wykonanie remontu lokalu, a następnie umowa najmu lokalu na czas nieoznaczony.
Przed złożeniem wniosku o wynajem lokalu do remontu wykonywanego we własnym zakresie i na własny koszt należy obejrzeć lokal i zapoznać się z jego stanem technicznym oraz szacunkowym kosztem i zakresem robót remontowych.
Przed przystąpieniem do remontu lokalu zawarta zostanie umowa na czas remontu, która:
- stanowi wyrażenie zgody na przeprowadzenie remontu lokalu na własny koszt w zamian za prawo do jego wynajęcia na czas nieoznaczony,
- określa warunki przeprowadzenia remontu,
- stanowi podstawę do zawarcia umów na dostarczenie mediów (prąd, dostawa wody itp.) w okresie jej obowiązywania.
Przyszły najemca wykonuje remont na własny koszt bez prawa do zwrotu poniesionych nakładów. Oznacza to, że w żadnym wypadku nie otrzyma on zwrotu kosztów ani za robociznę, ani też za zakupione wyroby i materiały budowlane potrzebne do przeprowadzenia remontu. Przyszły najemca otrzymuje natomiast ulgę w postaci zwolnienia z obowiązku płatności czynszu za lokal na czas trwania remontu oraz zwolnienia z wpłaty kaucji mieszkaniowej.
Obowiązkiem przyszłego najemcy jest systematyczne usuwanie we własnym zakresie i na własny koszt odpadów budowlanych powstałych w trakcie prowadzenia remontu.
Od momentu podpisania umowy przyszły najemca ponosi opłaty za wodę i ścieki, wywóz gruzu, nieczystości i odpadów komunalnych itp.
Protokolarny odbiór prac remontowych przez zarządcę tj: Miejski Zarząd Budynków kończy okres obowiązywania umowy zawartej na czas trwania remontu i jest podstawą do zawarcia umowy najmu lokalu na czas nieoznaczony.
Ponadto szczegółowe informacje na temat wynajmu lokali przeznaczonych do remontu można uzyskać w Miejskim Zarządzie Budynków Sp. z o.o., ul. Waryńskiego 9 w pokoju nr 11, gdzie można również pobrać stosowne druki lub pod numerami telefonu 14 621-93-81,82 lub 14 655-72-12,13 w. 125.
- Zakład Usług Mieszkaniowych Nr 1 ul. Św. Ducha 11 w Tarnowie
tel. : 14 621-27-58 lub 14 655-72-18
- Zakład Usług Mieszkaniowych Nr 2 ul. Starodąbrowska 4 w Tarnowie
tel.: 14 621-63-54 lub 14 655-72-20
- Zakład Usług Mieszkaniowych Nr 3 ul. Pułaskiego 93 w Tarnowie
tel.: 14 621-02-78 lub 14 655-72-22
- Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. ul. Waryńskiego 9 w Tarnowie
tel. 14 621-93-81,82 lub 14 655-72-12,13
* przez pobliską miejscowość należy rozumieć miejscowość położoną w powiecie tarnowskim lub w powiecie gorlickim, dąbrowskim, nowosądeckim, brzeskim, proszowickim, kazimierskim (świętokrzyskie), mieleckim, jasielskim, dębickim (podkarpackie)
Wnioski w ramach programu "mieszkanie za remont" - XI edycja - można składać w okresie od 04.11.2024r. do 03.12.2024r.